| Organ builder |
neznámý
(varhanní skříň)
Rieger-Kloss (1953, varhanní stroj) |
|---|---|
| Year built |
1953
Timeline
|
| Repair/restoration | ROHÁČ, Ivo (2002) |
| Size |
4 manuals
70 stops |
| Category |
1945–1989
Neobaroque and universal Exceptionally large Baroque, Rococo, Classicist cases Pneumatical action Electrical action |
| Catalog of organs | varhany.net |
| Web links | |
|
Web links
|
|
| Recordings | |
|
Recordings
|
|
| Description | Velký čtyřmanuálový nástroj firmy Rieger-Kloss byl na počátku 21. století opraven, rozšířen a elektrifikován firmou Organ service . Části varhan byly firmou Rieger-Kloss převzaty z předchozích zde umístěných nástrojů Johanna Neussera a Jana Tučka . Nástroj stojí v barokní skříni nejistého autorství. Skříň pozitivu, původně umístěná v zábradlí kůru, je dnes vsazena mezi obě hlavní křídla skříně. |
|
Description
Velký čtyřmanuálový nástroj firmy Rieger-Kloss byl na počátku 21. století opraven, rozšířen a elektrifikován firmou Organ service . Části varhan byly firmou Rieger-Kloss převzaty z předchozích zde umístěných nástrojů Johanna Neussera a Jana Tučka . Nástroj stojí v barokní skříni nejistého autorství. Skříň pozitivu, původně umístěná v zábradlí kůru, je dnes vsazena mezi obě hlavní křídla skříně. |
|
I. manuál / positiv 1. III/I 16' 2. III/I 8' 3. III/I 4' 4. IV/ 16' 5. IV/I 8' 6. IV/I 4' 7. I/I 16' 8. I/I 4' 9. Virt./I 8' 10. Tremolo I 11. Kvintadena 8' 12. Copula major 8' 13. Principál 4' 14. Copula minor 4' 15. Nasard 2 2/3' 16. Oktáva 2' 17. Flétna plochá 2' 18. Kvinta 1 1/3' 19. Superoktáva 1' 20. Akuta 6× 1' 21. Roh zakřivený 8' 22. Šalmaj 4'
II. manuál / hlavní 23. I/II 16' 24. I/II 8' 25. I/II 4' 26. III/II 16' 27. III/II 8' 28. III/II 4' 29. IV/II 16' 30. IV/II 8' 31. IV/II 4' 32. II/II 16' 33. II/II 4' 34. Virt./II 8' 35. III/II Sopránová spojka 36. IV/II Sopránová spojka 37. Tremolo II 38. Principál 16' 39. Bourdon 16' 40. Principál 8' 41. Flétna dutá 8' 42. Silvestrina 8' 43. Oktáva 4' 44. Flétna zobcová 4' 45. Superoktáva 2' 46. Flétna příčná 2' 47. Kvinta 2 2/3' 48. Mixtura 6-8× 1 1/3' 49. Trompeta 16' 50. Trompeta 8'
III. manuál / žal. skříň 51. IV/III 16' 52. IV/III 8' 53. IV/III 4' 54. III/III 16' 55. III/III 4' 56. Virt./III 8' 57. IV/III Sopránová spojka 58. Tremolo III 59. Pommer krytý 16' 60. Principál italský 8' 61. Kryt dřevěný 8' 62. Salicionál 8' 63. Vox angelica 8'+4' 64. Oktáva rohová 4' 65. Flétna trubicová 4' 66. Flétna kvintová 2 2/3' 67. Superoktáva 2' 68. Flétna lesní 2' 69. Tercie 1 3/5' 70. Sedecima 1' 71. Mixtura 5-7× 1 1/3' 72. Cimbál 3× 1/6' 73. Roh anglický 8' 74. Vox humana 8' 75. Trompeta 4'
IV. manuál / žal. skříň 76. Stentor principál 8' 77. Stentor flauta major 8' 78. Stentor oktáva 4' 79. Stentor flauta minor 4' 80. Tonus fabri 2'+1' 81. Mixtura 7-9× 2' 82. Šriari 6× 1 1/3' 83. Kornet 6× 8' 84. Tuba 16' 85. Roh švýcarský 8' 86. Trubka polní 4' 87. Zvony chrámové 88. Cimbálová hvězdice 89. IV/IV 16' 90. IV/IV 4' 91. Virt./IV 8' 92. Tremolo IV
Pedál 93. Principálbas 16' 94. Apertabas 16' 95. Subbas 16' 96. Bourdon (trsm. 39 ) 16' 97. Kvintabas 10 2/3' 98. Oktávbas 8' 99. Flétnabas 8' 100. Seskvialtera 5 1/3'+3 1/5' 101. Chorálbas 4' 102. Flétna chorálová 4' 103. Kvintadena trub. 2' 104. Mixtura 6× 2 2/3' 105. Bombarda 32' 106. Pozoun 16' 107. Trompeta (ext. 106) 8' 108. Klarina 4' 109. Zvony chrámové (trsm. 87) 110. I/P 8' 111. II/P 8' 112. III/P 8' 113. IV/P 8' 114. III/P 4' 115. IV/P 4' 116. Virt./P 8' 117. P/I Autopedál 118. P/II Autopedál 119. P/III Autopedál 120. P/IV Autopedál
Virtuální stroj 121. Trompeta 16' 122. Trompeta 8' 123. Trompeta 4' 124. Šalmaj – regál 8' 125. Kvintadena 16' 126. Principál dřevěný 8' 127. Flétna Kopulová 8' 128. Flaut amabilis 8' 129. Oktáva 4' 130. Flaut minor 4' 131. Flétna příčná 132. Cimbál 3× 133 Kornet 4-6× 4' 134. Mixtura princip. 8× 4' 135. Ptačí zpěv 136. 137. Kukačka
Tónový rozsah: manuály: C – g3 + super spojka g4 – 68 tónů pedál: C – f1 – 30 tónů
Podrobnosti viz zdroj
Svatý Hostýn, bazilika Nanebevzetí Panny Marie (Rieger-Kloss, 1953, IV/70)