Jeden z mála velkých koncertních nástrojů postavených přední zahraniční firmou po r. 1989. Před 2. světovou válkou stávaly v kostele významné dvoumanuálové barokní varhany pražského varhanáře Tomáše Schwarze z r. 17...
Velkoryse koncipovaný nástroj, který vědomě vychází z tradic francouzského symfonického varhanářství, reprezentovaného varhanářem Aristide Cavaillé-Collem. Tomuto návrhu odpovídá intonace varhan, technické řešení i...
Velký novodobý nástroj čerpající z barokních tradic, reprezentativní dílo firmy Kánský-Brachtl. Netradičně řešená skříň se sloupy a píšťalovými prospekty vytočenými do stran byla navržena architektem Dientzenhoferem...
Praha | kostel sv. Salvátora (Staré Město, Salvátorská ul.)
Ojedinělá novostavba velkých varhan respektované zahraniční firmy. Varhany byly postaveny do renovované skříně Karla Vocelky, který do salvátorského kostela dodal varhany v r. 1865. Sedm zachovalých rejstříků z toho...
Příbram | kostel Nanebevzetí Panny Marie (Svatá Hora)
Velký a reprezentativní nástroj současného varhanáře Vladimíra Šlajcha navazuje na tradice barokního varhanářství.
Olomouc | bazilika Navštívení Panny Marie (Svatý Kopeček)
Cenná je především skříň. Původní barokní nástroj se nedochoval. Jedna z nejkrásnějších barokních skříní na Moravě s pedálovými skříněmi pozoruhodně umístěnými na přechodu mezi lodí kostela a kruchtou. Původní dvoum...
Zvuk nástroje byl inspirován barokem s jeho jihoněmeckými, italskými a francouzskými vlivy.
Nově postavené varhany stylově vychází z francouzského romantického varhanářství, reprezentovaného varhanářem Aristide Cavaillé-Collem. Tato stylová koncepce je u nás velmi vzácná. Varhanní skříň nese výtvarné znázo...
Stylovost nástroje přísně vychází z varhanářství 2. poloviny 17. století, a to včetně výtvarného řešení skříně. Odchylkou od této koncepce jsou chromatické tóny ve spodní oktávách manuálu a pedálu.